Prof. Richard C. Collins (USA)

Vorträge / Lectures

Samstag / Saturday 6. 5. 2006, 09.00-09.40

Prof. Richard C. Collins (USA)

Interkulturelle Mediation: Verhandlungen über das verlorene kulturelle Erbe zwischen Indianern und der heutigen weißen Bevölkerung
„Cross-Cultural Mediation: American Indians negotiating a cultural heritage mitigation package with the contemporary white man"

The colonization of North American near the site of Jamestown, the first, permanent English settlement in 1607 will be celebrated next year. This session will describe a unique process of negotiation between several Indian Tribes whose heritage and culture will be affected by a large water supply near a large water supply reservoir which will impact tribal property, resources, and culture near Jamestown, Virginia. This reservoir requires a permit from the U.S. Army Corps of Engineers. The session will describe some of the lessons learned in a negotiation between the "sacred and the profane", or indigenous culture and the contemporary white man.

Interkulturelle Mediation in den USA
Die Kolonialisierung Nordamerikas in der Nähe von Jamestown, der ersten dauerhaften englischen Siedlung im Jahre 1607 wird nächstes Jahr gefeiert werden. Der Workshop schildert den einzigartigen Prozess der Verhandlung zwischen verschiedenen Indianerstämmen, deren Erbe und Kultur eng verknüpft ist mit einem großen Wasserspeicherreservoirs in der Nähe von Jamestown, Virginia - der Verlust der Stämme an Eigentum, Ressourcen und Kultur. Dieser Reservoir benötigt die Zulassung durch die Ingenieure des U.S. Armeekorps. Dieses Zusammenkommen wird in dem Workshop beschrieben - die Verhandlungen zwischen den “Heiligen und den Profanen“, auch Eingeborenenkultur genannt, und des gegensätzlichen Weißen Mannes.

Prof. Richard C. Collins (emeritus), Institute for Environmental Negotiation, University of Virginia